Noorderlicht

18 december 2016 - Varangerbotn, Noorwegen

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden dat ik heb geschreven, dus ik vond dat het weer tijd werd voor een blog. Er is voor mijn gevoel niet zoveel spannends meer gebeurd, maar ik zal proberen de highlights toch even te benoemen!

Ten eerste; het gaat ontzettend goed met de puppies! Ze hebben nu allemaal hun ogen open (voor de honden-dummies onder ons; puppies worden geboren met ogen en oren dicht, en doen alles op reuk en tast de eerste paar dagen. Dat ziet er best wel lomp uit soms :)). En ze beginnen te proberen met lopen! Eerst kropen/tijgerden ze een beetje over de vloer, nu proberen ze echt op hun pootjes te gaan staan. Maar dat lukt niet altijd even goed, dus ze kukelen regelmatig om, ontzettend schattig. verder groeien ze goed, ze zijn al zeker 2x zo zwaar als bij geboorte! Ook met mama gaat het goed, die is wat afgevallen en moet veel eten om aan te komen. Nadeel hiervan is dat ze van datze  vele eten veel gaat scheten en wel eens diarree heeft. Dus het is iedere ochtend weer een verrassing of er wel of geen poep in de woonkamer ligt.

Omdat Marion in Finland is en de rendieren allemaal gesorteerd zijn, was het even wat rustiger qua werkzaamheden. Ik heb vooral al veel vlees van de geslachte rendieren 'verwerkt'. Dat wil zeggen; van het bot af gesneden en in stukjes gesneden of tot gehakt gemalen. Nu heb ik wel het hele vlees pad meegemaakt; van de rendieren in de fence tot het gehakt op mijn bord!

De laatste dagen is het weer hier een beetje sip, de temperaturen zijn dit weekend zelfs boven de nul graden gestegen, dus veel sneeuw is gesmolten en het heeft geregend! Helaas, hiervoor was ik niet naar Noorwegen gekomen.

Gister is er een hond gekomen om te logeren. Dit is een Alaskian Malamute, en deze zijn weer een slag groter dan de huskies die we hier hebben. Dit is meer beer dan hond. Maar, ondanks zijn grote en stoere uiterlijk is dit echt een droppie. Hij doet niets liever dan knuffelen en reageert direct op mijn bevelen. Ook tijdens het uitlaten (zie foto) gedraagt hij zich perfect en trekt niet aan de lijn. (ik was bang dat ik onderuit getrokken zou worden door dit sterke beest). Mijn koosnaampje voor hem is dan ook Beer/Mr Bear.

Gisteravond is het me eindelijk gelukt om mooie foto's van het Noorderlicht te maken! Blijkbaar kan dat best zonder bijzondere lenzen, met nachtstand en een stabiele arm. Foto's op Facebook en zal ik hier op de site proberen te zetten.

Over een paar dagen komt Renoir hierheen, gaan we gezellig samen hondjes knuffelen en kerst vieren! En daarna komt aan dit hele avontuur helaas alweer een einde..

Liefs,
Mara

1. Connie:
    18 december 2016
    En nu maar hopen dat de honden naar Renoir ook zo goed luisteren....